sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Erakko

Mä oon matkan jälkeen erakoitunut täysin kotiin. Ja se on ollut ihan parasta. Huonojen ilmojen takia ei ole edes tarvinnut miettiä, pitäisikö lähteä jonnekin, joten oon hyvällä omatunnolla makoillut himassa, katsellut boksille nauhoitettuja ohjelmia ja ollut vaan. Tosin oon kyllä tehnyt täällä pienimuotoista suursiivousta, lähinnä käynyt kirjahyllyä läpi rätin kanssa ja siivonnut loputtoman määrän kaappeja ja laatikoita. Suurin urakka oli parvekkeella, kun keväällä en ehtinyt ja jaksanut, joten oon pessyt parvekelasit ja ikkunan ja parvekkeen lattian. Se olikin operaatio sinällään, kun meillä on sellainen vihreä muovimatto ja sen pesu on tavallaan vieläkin kesken.

Matto on jo pari vuotta vanha, eikä periaatteessa mee miksikään, kun parvekkeelle ei lasituksen ansiosta pääse lunta eikä vettä, mut tarkemmassa tarkastelussa osoittautuikin jo aika kuluneeksi. Siitä en sen suuremmin välittänyt, vaan raahasin maton veskiin ajatuksena suihkutella se puhtaaksi. Oon sen (ja sen edeltäjätkin) pessyt lukuisia kertoja samalla systeemillä. Kaikki menikin ihan hyvin, mut nyt kun matto on kuivunut, siitä lähtee edelleen älyttömästi sellaista vihreää haituvaa, enkä oikein osaa päättää, pitäiskö se vaan heittää pois ja hankkia uusi vai vieläkö toi menisi ensi talven. Joten tuolla parvekkeen nurkassa se matto nököttää ja varisee sitä haituvaansa vastapestyille lattioille. Höh. En sitten tiedä, että auttaisiko tamppaus vielä vai onko se oikeesti niin vanha, että niiden haituvien lähtö ei enää lopu. Silloinhan sitä ei kyl oikeesti voi enää käytää, kun kaikki pölyt kulkeutuu sisälle.

Yhtenä iltana sentään käytiin Hietsussa jätskillä.

Mulla on vielä huominen lomaa eli yksi päivä aikaa muuttua mökkihöperöstä normaaliksi ihmiseksi. Tänään lakkasin jo kynnet, alkuhan sekin on!


Ihanaa sunnuntai-iltaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti