tiistai 15. lokakuuta 2013

New York lintuperspektiivistä

Meidän New Yorkin matka ei tällä kertaa ollut vain tavallinen loma, vaan juhlistettiin matkalla mun miehen synttäreitä, hän kun täytti pyöreitä vuosia. 

Lahja oli tietysti kamala ongelma. En halua ostaa mitään turhaa romua, ja halusin kuitenkin, että lahja olisi jotenkin ikimuistettava. Mietin ja pähkäilin viikkotolkulla ja kerran, kun olin mun siskon kanssa syömässä ja valitin ongelmaani, keksin yhtäkkiä mikä olisi mahtavaa. Helikopteriajelu New Yorkissa.

Tuumasta toimeen siis. Tutkin ja vertailin ja luin kokemuksia ja päädyin lopulta HeliNY-nimiseen firmaan. Salaa tein kaikki varaukset ja vaikka jouduin kysymään mieheltäni hänen painoaan (joo, paino pitää ilmoittaa paikkajaon vuoksi), hän ei arvannut mitään. Tosin  mulla oli suuria vaikeuksia pitää tää salaisuutena, kun olin itse niin innoissani.

Olin varannut meille lennon meidän tokan kokonaisen päivän aamuksi. Kerroin miehelleni vaan, että meillä on ohjelmaa, mutta en paljastanut sen enempää. Mies seurasi kiltisti, kun johdin joukkoja helikopterikentälle, eikä edes silloin kun oltiin kentän edessä, tajunnut että oikeesti mennään. Luuli, että hämään. Onnistunut yllätys siis.

Lento itsessään oli mahtava. Ei yhtään pelottava, vaikka vähän itse etukäteen vähän kauhistelin. Maisemat oli juuri niin upeita kuin kuvittelin ja kokemus oli tosiaan ikimuistettava! Koneethan eivät saa lentää Manhattanin päällä, eli reitti kulki etelästä pohjoiseen Hudson joen yllä ja kiepsautti ympäri Yankees stadiumin kohdalta samaa reittiä takaisin.

Koska kuvia on paljon, laitan tässä ekan satsin ja huomenna vielä lisää. Ei sit kestä kuvien lataaminen teilläkään ikuisuuksia.

Lähtöaula

Hieman hirvitti katsoa lähteviä ja saapuvia helikoptereita, jotka pörräsivät joen yläpuolella.



Statue of Liberty

Governors Island


Huomenna siis lisää kuvia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti