perjantai 18. lokakuuta 2013

Kuntokuuri

Mä oon viimein saanut aikaiseksi jotain, jota oon suunnitellut jo ties kuinka kauan. Olin nimittäin tällä viikolla salilla kokonaista kaksi kertaa! Ja se on kuulkaa paljon se. Mähän oon siis joogannut enemmän tai vähemmän säännöllisesti jo vuosia, mut nykyään enimmäkseen Yin-joogaa, jossa tehdään rauhallisesti pitkäkestoisia asanoita eli venytetään lihaksia ja sidekudoksia. Yin on tällaiselle syntymäjäykälle hongankolistajalle todella ihanteellinen laji ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille.

Kaipasin nyt kuitenkin tähän rinnalle jotain dynaamisempaa, ja niinpä olen herätellyt vanhaa saliharrastusta. Lisäksi oon huomannut, että mulla on selkeä epäsuhta mun kropassa eli jalat on selkeästi käsiä vahvemmat. Punttitreenillä tätäkin on helppo korjata. Ja viimeisenä muttei vähäisimpänä: mun vyötärölle on pesiytynyt muutama extrakilo, jotka tuntuvat olevat hyvin sitkeässä. Ehkä näillä treenimäärillä saan viikossa noin 3 kaloria enemmän poltettua ja kohta ne kilot on muisto vaan. 

Oikeesti oon suunnitellut, että yritän käydä salilla nyt omasta ohjelmasta riippuen 2-3 kertaa viikossa. Kun joogaan  nyt ehkä 2-3 kertaa viikossa noin keskimäärin, toi saliharjoittelu sopii ohjelmaan mainiosti. Periaatteessa. Voihan se olla ettei koko kuvio toimi ollenkaan ja lopetan koko homman ensi viikolla. Mutta sen näkee sitten. Ja ehkä nyt tää, että paljasti asian täällä julkisesti auttaa myös alkuun, etten heti kehtaa livetä tästä :-)

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti