maanantai 1. heinäkuuta 2013

Dolphin watching

Käytiin katsomassa delfiinejä. _Hyvin_erikoista. Lähdettiin siis rannasta aamulla kello 6 ja ajeltiin pienellä veneellä puolisen tuntia merelle päin. Veneitä oli liikkeellä ehkä noin 20.
(Valitettavasti mulla ei ollut kännykkää mukana, joten kuvia tulee myöhemmin)

Kuvio meni osapuilleen niin, että kaikki veneet olivat suunnilleen samalla aluella ja kun joku spottasi delfiinin, alkoi hurja kilpa-ajo lauman luo. Sit ihmeteltiin että ehditäänkö nähdä delfiinejä vai ei. Ja sama uudestaan. Ekaksi ajattelin, et onkohan tää nyt delfiinien kiusaamista, mut toisaalta ne on ymmärtääkseni asuneet näillä kulmilla tyyliin kymmeniä vuosia ja näitä delfiinikierroksia on joka aamu, joten kai ne ois muuttaneet pois, jos toi ois kauheen stressaavaa tai häiritsevää. Lisäksi välillä tuntui, et delfiinit suoraastaan leikki veneiden kanssa, hyppelivät jossain pitkällä niin kauan että veneet aloitti kilpa-ajon ja juuri kun päästiin paikalle, painuivat veden alle ilmestyäkseen uudestaan jossain vähän matkan päässä.

Täällä Lovinassa on tällä hetkellä tosi vähän turisteja. Keskustan ravintoloissa ollaan oltu melkein aina ainoat ihmiset syömässä. Ja kaikenlaisia retkimyyjiä sun muita on rasittavuuteen saakka. Vaikka ei haluaisi olla tyly, niin onhan siinä pinna koetuksella kun jokainen ohiajava prätkä tiedustee kiinnostusta retkille. Ei, emme edelleenkään halua turtle islandille.

Meidän hotellissakin on tosi tyhjää. Aamiaisella oli tänään 5 seuruetta meidän lisäksi, vaikka täällä on yli 70 huonetta. Joista osa on neljän hengen villoja. Henkilökuntaa tuntuu olevan enemmän kuin vieraita. Uima-altaallakin on ollut kivasti tilaa: Eilen aurinko paistoi miltei pilvettömältä taivaalta mut uima-altaalla ei ollut muita kuin me.

Meidän hotellin rannalta (täällä rantahiekka on mustaa)

Nähtiin myös lehmä. Tms.
Tää nyt ei liittynyt mitenkään mihinkään.

Huomenna keskiviikkona meillä on taas muuttopäivä. Muutetaan lentokentän läheisyyteen Kutalle. Ollaan myös sunniteltu et käytäis matkalla Tanah Lot -temppelissä. Perjantaina lähdetään Honkkariin. Hauskaa ja jännittävää!